Klachten
Overal waar mensen samen werken en leren is sprake van communicatie en gedrag. Daarin kan wel eens iets misgaan. Vaak komt u er onderling wel uit door de klacht te bespreken met de leerkracht of directeur, of de speciaal daarvoor aangewezen schoolcontactpersoon. Komt u er niet uit, dan kunt u de hulp inschakelen van de externe vertrouwenspersoon of uw klacht voorleggen aan de klachtencommissie.
Externe vertrouwenspersoon
De externe vertrouwenspersoon begeleidt en ondersteunt ouders/verzorgers bij de behandeling van klachten waarin bejegening/wijze van communiceren een rol speelt en waar u binnen de school niet uitkomt. De externe vertrouwenspersoon biedt een luisterend oor, ondersteunt bij het zoeken naar een oplossing, verwijst indien nodig door en kan bemiddelen. Ook kan ondersteuning worden geboden bij het indienen van een klacht.
De externe vertrouwenspersoon behandelt alle vragen/klachten vertrouwelijk. Dat wil zeggen dat er zonder de toestemming van de vrager, geen informatie wordt doorgegeven aan de school of het bestuur.
De externe vertrouwenspersoon van KOE is Lindy Lentfert van Buro Overbeek, zij kan ingeschakeld worden via 06-15474067 of
lindy@burooverbeek.nl
Klachtenreglement
Het klachtenreglement vindt u door
hier te klikken.